Xplora

print

Afstudeerworkshop Marketing-databanken

Een literatuuronderzoek doen tijdens de afstudeerfase bij de economische opleidingen: de meeste studenten ontkomen er niet aan.

Maar, hoe zat dat ook al weer met bedrijfsgegevens, branche-informatie, landenanalyse, concurrentieanalyse en case studies? Welke bronnen gebruik je voor betrouwbare informatie?

Speciaal voor jou zet Xplora deze zaken op een rij in de workshop Zoeken in marketing-databanken.

Inhoud van de workshop

Na deelname aan deze workshop heb je inzicht in de mogelijkheden van de databanken en kun je met meer zelfvertrouwen een goede literatuuronderzoek of deskresearch uitvoeren.

De workshop is opgezet voor vierdejaarsstudenten, maar ook studenten uit andere jaren zijn welkom.

 

De groep bestaat uit maximaal acht studenten. De workshop wordt gegeven door ervaren Xplora-medewerkers en duurt 60 tot 90 minuten.

In de workshop belichten we onder meer het volgende:

  • Hoe zoek ik bedrijfsgegevens voor mijn interne analyse en concurrentieanalyse?
  • Hoe zoek ik branche gegevens?
  • Waar vind ik (internationale) statistische en demografische gegevens voor mijn externe analyse?
  • Waar vind ik case studies?
  • Hoe vind ik actuele artikelen in vaktijdschriften?

Aanmelding

In Breda wordt deze workshop regelmatig gegeven, en zo nu en dan ook in Den Bosch. Zoek in een van de onderstaande locatieagenda's naar de workshop Zoeken in marketing-databanken.

Het lokaal en de tijd van de workshop staan er bij.

Met een aangemaakt inlog meld je je aan.

Workshop Zoeken in marketing-databanken in Breda

Workshop Zoeken in marketing-databanken in 's-Hertogenbosch

Na de workshop ga je aan de slag met je eigen afstudeeropdracht. Mocht je tijdens het zoeken toch vastlopen, dan kun je altijd terecht bij de Xplora-medewerkers om je zoekstrategie bij te sturen.

Laatst bijgewerkt op 14 januari 2020.